April 2024
Vsebina
- 1. Zakonska izhodišča
- 2. Vizija šole
- 3. Temeljne vrednote in njihova opredelitev
- 4. Sodelovanje s starši
- 5. Vzgojne dejavnosti in vzgojno delovanje
- 6. Vzgojni postopki in ukrepi
- 7. Akcijski načrt za šolsko leto 2023/2024
1. Zakonska izhodišča
Vzgojni načrt temelji na naslednjih dokumentih in zakonodaji:
- ZOFVI – 2. člen: določa načine doseganja in uresničevanja ciljev ter vrednot v osnovni šoli ob upoštevanju potreb in interesov učencev ter širšega okolja.
- Zakon o osnovni šoli – 60.č in 60.d člen.
- Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v RS – štirje stebri vzgoje in izobraževanja (Delors, UNESCO).
- Konvencija o otrokovih pravicah.
- Pri oblikovanju vzgojnega načrta sodelujejo vsi strokovni delavci, učenci in starši.
2. Vizija šole
Vizija šole temelji na vrednotah: znanje, medsebojno spoštovanje, medsebojno sodelovanje, odgovornost.
Ustvarjamo šolo in vrtec, kjer dobro počutje in sodelovalno vzdušje učencev ter otrok vodita k pridobivanju širokega znanja na visoki ravni in do rezultatov, primerljivih z najboljšimi.
3. Temeljne vrednote in njihova opredelitev
Vrednota je prepričanje, da je nekaj dobro in zaželeno.
3.1. Znanje, sposobnosti in veščine
Učenci sodelujejo pri pouku in dejavnostih, razvijajo spretnosti, delovne navade in spoštujejo dogovore.
Učitelji ustvarjajo spodbudno učno okolje, uporabljajo aktivne metode, spodbujajo sodelovanje in se stalno strokovno izobražujejo.
Cilj: vseživljenjsko učenje.
3.2. Medsebojno spoštovanje
Učenci spoštujejo delavce šole, vrstnike in pravila.
Učitelji z zgledom izkazujejo spoštovanje in primerno komunikacijo.
Starši spoštujejo strokovne delavce in so vzor otrokom.
Cilj: spodbujanje dialoga, poslušanja in iskanja skupnih rešitev.
3.3. Odgovornost
Učenci jo izkazujejo z vztrajnostjo, potrpežljivostjo, izpolnjevanjem dolžnosti in upoštevanjem pravil.
Učitelji z ustvarjalnostjo, pravičnostjo, strokovnostjo in doslednostjo.
Starši s sodelovanjem s šolo in spremljanjem otrokovega razvoja.
Cilj: prevzemanje odgovornosti vseh udeležencev.
3.4. Medsebojno sodelovanje
Učenci sodelujejo pri načrtovanju, izvajanju nalog in učenju sošolcev.
Starši sodelujejo pri oblikovanju življenja in dela šole.
Učitelji usklajujejo delo in načrtujejo timsko.
Cilj: timsko delo.
4. Sodelovanje s starši
Kvalitetno sodelovanje s starši je nujno za uspešno vzgojno dejavnost. Šola omogoča:
- pogovorne ure,
- roditeljske sestanke,
- elektronsko komunikacijo,
- pogovore s svetovalno službo in strokovnjaki,
- poklicno svetovanje,
- predavanja in srečanja,
- sodelovanje v svetu staršev.
5. Vzgojne dejavnosti in vzgojno delovanje
5.1. Proaktivne in preventivne vzgojne dejavnosti
Načela: spoštovanje, sodelovanje, preventiva, usklajenost s starši, samodisciplina, avtonomija, osebni zgled.
Dejavnosti: razvijanje dobrih odnosov, razredna pravila, spodbujanje socialnih veščin, nagrajevanje zglednega vedenja, preprečevanje zasvojenosti in nasilja, spodbujanje strpnosti in zdravega načina življenja.
5.2. Svetovanje in usmerjanje
Poteka v obliki pogovorov učiteljev, učencev in staršev. Namenjeno je razvijanju samopodobe, odgovornosti, reševanju konfliktov in oblikovanju ciljev.
Restitucija: učenec, ki povzroči škodo, jo poravna z delom ali drugače – kot priložnost za učenje in prevzem odgovornosti.
6. Vzgojni postopki in ukrepi
Uporabljajo se, ko učenec krši pravila in ni pripravljen sodelovati pri reševanju problema. Ukrepi: opozorila, odstranitev od pouka, razgovori, povečan nadzor, začasni odvzem predmetov, dodatni nadomestni proces, sodelovanje staršev, spodbujanje reševanja povzročene škode.
6.1. Administrativni ukrepi – vzgojni opomini
Izrečejo se za hujše ali ponavljajoče se kršitve (največ trikrat v šolskem letu). Po izreku se pripravi individualizirani vzgojni načrt. Odločitev sprejme učiteljski zbor. Postopek določa 60.f člen Zakona o OŠ.
7. Akcijski načrt za šolsko leto 2023/2024
- Znanje, veščine in spretnosti: sodobne oblike dela, tekmovanja, evalvacija z učitelji in mentorji.
- Medsebojno spoštovanje: tematske razredne ure, nadzor oblačenja, razvijanje vrednot ob življenjskih situacijah.
- Medsebojno sodelovanje: medsebojna pomoč, bralne minutke, pomoč mlajšim, vključevanje v OPB.
- Odgovornost: redno izpolnjevanje obveznosti, sprotno reševanje konfliktov, evalvacija z beleženjem ukrepov.



